Haberler

AREL Öğrencileri Bilinçsiz Tüketimin Birey ve Topluma Yansımalarına Farkındalık Oluşturmak İçin Kolları Sıvadı Tüm Haberler

IB-PYP program içeriği gereği, programı tamamlamaya hazırlanan  4. sınıf öğrencilerinden son sorgulama ünitelerinin temel fikrini insiyatif alarak ortak kararları ile belirlemeleri, birlikte çalışıp sorgulamalarını derinleştirmeleri, geniş araştırmaları sonucunda da ortaya çıkan  ürünün aynı zamanda topluma hizmet eden bir yanı olması beklenmektedir.

Bu yıl 4. sınıf öğrencilerimiz sergi ünitelerinin temel fikrini "Bilinçsiz tüketimin birey ve topluma yansımaları" olarak belirlediler. Bir süredir danışman öğretmenleri ile sürdürdükleri çalışmaların bir parçası olarak okuldaki sabah kahvaltısında her gün çöpe atılan yiyecekleri daha küçük sınıflardaki kardeşlerine gösterdiler. Onlarda görsel kanıtlarla kalıcı farkındalık oluşturmak amacı ile kolları sıvadılar.

Grup liderleri seçip iş bölümünü planlayan 4. sınıf öğrencilerimiz, tabaklarda bırakılan yiyecekleri gruplara ayırdılar. Bu artan yiyecek ve içeceklerin adet ve ağırlıklarını ölçüp not ettiler. Aylık ve yıllık miktarlarını hesaplayarak bir rapor oluşturdular.

Önümüzdeki hafta danışman öğretmenleri ile sunumlarının son halini vermek üzere çalışan öğrencilerimiz, bu bilgileri tüm okul topluluğu ile paylaşmaya hazırlanıyorlar.